Morros de bacallà amb botifarra dolça cuita -Gitour 2016-

27 d’abril de 2016


  El passat 9 d'abril es va celebrar  El Gitour 2016, organitzat per la Mónica Tarradellas del blog; Ensucrat, i amb la col·laboració del Gremi de Carnissers i Xarcuters de Girona  i també del Gremi de Flequers Artesans de les comarques de Girona. 

 (Aquesta fotografía, està extreta del blog; Ensucrat,
 de la
     Mónica Tarradellas)

  Els Carnissers i xarcuters, van oferir una gamma de productes al igual que també varen donar a  conèixer la botifarra dolça fresca i també l'envasada cuita.
   Per la seva part, els fleques artesanals ens van donar a conèixer el Pa de Tramuntana i, Es farina de Girona.  

   Amb els lots de productes que ens varen obsequiar, jo per la meva part i fent el.lógis en el meu blog, m'he he atrevit a fer aquets:

.-Morros de bacallà amb botifarra dolça cuita.-

   Per fer aquets morros vaig necessitar: 

   2 morros de bacallà no gaire grans
   1 ceba grossa de Figueres
   Botifarra dolça dolcus  cuita i envasada 
   2 figues seques
   tomàquets (per adornar) 
   farigola fresca
   farina (per arrebossar)
   unes escates de sal Maldon


   La forma que ho vaig fer: 

   Vaig tenir el morros tres dies amb aigua canviant-l'hi  l'aigua tres cops el día -tirant a insípid-, passats aquets tres dies, insistir posant el bacallà sota l'aixeta per tal que quedés més dessalat. 
   En una paella amb l'oli calent, i un cop enfarinat el bacallà el tingué a la paella just que canvies de color, el vaig decantar. 
   A la mateixa paella, vaig posar la ceba de Figueres tallada ben petita, un cop rossa, vaig posar-la en un paper absorbent per tal que deixes anar l'oli acumulat.
   En un plat blanc i vaig tirar la farigola fresca adornant tot el plat, fent un llit amb la ceba i tirant-l'hi una mica del suc de la botifarra dolça, a sobre els dos talls de morro de bacallà, un altre rajolí del suc de les botifarres i al costat, els trossos de la botifarra dolça tallada a discs, les dues figues seques obertes, per tal de donar un toc dolç al plat i per acabar, els dos tomàquets per donar-l'hi el color. Finalment unes escates de sal Maldon per a sobre del bacallà.



 (blogaires; espero i desitjo que sigui del vostra gust¡¡) 

   En nom de la Teresa, la meva parella, i en el meu propi, donem les gràcies a la Mónica per l'organització, al gremi de Carnissers i Xarcuters de Girona, al gremi de Flequers Artesans de les comarques de Girona i també al Vichy Català, les seves explicacions al igual que també per els lots de productes que ens van regalar.
    Moltes gràcies a tots  un altre cop,  salutacions i una abraçada cap a Girona¡¡





    


   

8 comentarios:

Dolors Besalu ha dit...

Aixxxx! He llegit ja un munt de resums de la trobada a Girona i cada vegada que ho faig... us "mataria" d'enveja!!!!!! :))))))
Vau passar un dia 10 i coneixeu la meva ciutat fins i tot millor que jo!! :D
Això dels blocs ajuda a fer amics!
Petons

Dolors Besalu ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Dolors Besalu ha dit...

Per cert, m'encanta la recepta! Genial això de combinar la botifarra dolça amb peix! Segur que el contrast és ben iintetessan! :D

Dolors Besalu ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
LA COCINERA DE BÉTULO ha dit...

No he tastat mai la botifarra dolça, però ja veig que es un mar i muntanya d'allò més bo.
Petons.

Anna Pigarda ha dit...

Quin plat més saborós! N'has sabut treure bon profit de les saboroses dulses. Realment vam passar un gran dia gràcies a la Mònica! Ens va deixar amb ganes de molt més, encara que va deixar el llistó molt alt! Una abraçada!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...


Dolors; -Hi ha bruixes a la cuina- Girona be val una visita i dues i més i tot... la trobada molt ben organitzada i molt ben trobada.
El bacallà estava -com molt be dic a la recepta- molt dessalat tirant a insípid. El contrast estava molt encertat.
Salutacions Dolors¡¡ :O)

Ana; -La cocinera de Bétulo- Un mar i muntanya molt encertat, amb la botifarra dolça.
Una abraçada Ana¡¡ :O)

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...


Anna; -Retalls de cuina- Un rendiment amb tots sentits, bo el bacallà amb la botifarra dolça i l'organització igual.
Salutacions i una abraçada Anna¡¡ :O)

MOLTES GRÀCIES A TOTS PER DEIXAR ELS VOSTRES COMENTARIS.
Josep -Menja de Bacallà-



Deixeu el vostre comentari

Com sempre, moltes gràcies per els vostres comentaris i sigueu benvinguts en aquest blog.



EN EL CAS QUE NO US VAGI BÉ AQUEST FORMULARI,